Pyszne chwasty, Małgorzata Kalemba-Drożdż

Teraz mogę Was już oficjalnie zaprosić. „Pyszne chwasty”, czyli moja druga książka kulinarna, już jest dostępna w sprzedaży!
Ale się cieszę 🙂

Sprzedaż mojej książki prowadzi m.in.: Empik (klik), Bonito (klik) oraz inne księgarnie na terenie kraju.

Informacje:

Małgorzata Kalemba-Drożdż, „Pyszne chwasty”
Wydawnictwo Pascal 2014, 336 stron, oprawa w dodruku miękka, ISBN: 978-83-7642-348-7

Drugie wydanie ukaże się 24 marca 2021, zawiera 352 strony.

Pyszne chwasty

Pyszne chwasty to absolutnie niecodzienna książka kucharska. Zawiera 142 propozycje smacznych dań z roślin, których nie lubimy oglądać w naszych ogródkach – chwastów. Jadalnych, zdrowych i skrywających wiele oryginalnych smaków. Czy zamiast uparcie pozbywać się chwastów, nie prościej, przyjemniej i bardziej eko będzie po prostu je… zjeść?”

„Pysznym chwastom” udzieliły rekomendacji m.in. Ewa Wachowicz, Agnieszka Maciąg i Maryla Musidłowska (klik).

Przy okazji premiery „Pysznych chwastów” chciałam serdecznie podziękować Zuzi – redaktorce z Pascala i moje agentce Kamili, za niezmiernie owocną współpracę i błyskawiczne wydanie książki w tak pięknej formie. Za drugie wydanie podziękowania lecą do pana Romana. Dziękuję!

„Pyszne chwasty” zawierają krótki wstęp, porady dotyczące zbioru, opis 13 roślin i 142 przepisy (14 roślin i 137 przepisów) na dania z chwastów w tym:
sałatki, pasty i sosy, zupy, tarty i makarony, koktajle, herbatki i napoje fermentowane, nalewki, słodkości i wypieki, konfitury i syropy.

Roślin jest tylko 13, ponieważ nie chciałam powielać schematu przewodnika botanicznego, lecz skupić się na gotowaniu i roślinach, które wszyscy znają, umieją rozpoznać i które rosną praktycznie wszędzie, a warto je włączyć do menu. W drugim wydaniu rozbudowany został wstęp, rośliny są dokładniej sportretowane zdjęciami, dodałam dane o wartości odżywczej chwastów.

Przepisy są naprawdę ciekawe. Nie powstały nagle, jako wynik pracy nad książką, ale były przeze mnie gotowane i fotografowane przez ostatnie trzy lata w ramach naszych codziennych posiłków. Około 20 przepisów znacie z bloga, natomiast cała reszta jest unikatowa. Do większości przepisów podana jest alternatywna wegańska wersja. I jeszcze raz podkreślę: to nie jest kuchnia survivalowa, tylko przepisy kulinarne podpowiadające, jak z przyjemnością wykorzystać dzikie rośliny w codziennym i odświętnym gotowaniu. W drugim wydaniu dodanych jest 25 nowych przepisów!

Układ książki jest taki, że po otwarciu, na jednej stronie jest zdjęcie, a na drugiej przepis. „Pyszne chwasty” zostały wydrukowane na ekologicznym, solidnym, matowym papierze, co na fotografiach daje modny efekt vintage.

Wszystkie zdjęcia zrobiłam osobiście, oprócz tego na okładkę (bo to moje ręce na niej widnieją), kiedy to migawkę naciskała Córcia 🙂

W „Pysznych chwastach” ogólnie jest bardzo dużo zielska, ale zahaczam również o jadalne kwiaty (co chyba było oczywiste :)). Jeżeli jesteście bardziej zainteresowani tym tematem, to polecam lekturę mojej książki: „Jadalne kwiaty” (klik), która również doczekała się drugiego rozszerzonego wydania. Poza tym zapraszam do lektury moich pozostałych książek:

Gorąco polecam Wam „Pyszne chwasty”. Muszę przyznać, że ja jestem z tej książki bardzo zadowolona, a mam nadzieję, że trafi i w Wasze gusta 🙂

Pozdrawiam
Gosia Kalemba-Drożdż

11 myśli w temacie “Pyszne chwasty, Małgorzata Kalemba-Drożdż

  1. Dzień dobry,
    Dlaczego drugie wydanie książki Jadalnych Chwastów w księgarniach ma na okładce informację 200 przepisów (+ adnotacja Ewa Wachowicz) , a w praktyce po zakupie takiej książki otrzymuje się książkę z informacją na okładce 142 przepisy (+ adnotacja Agnieszka Maciąg)? Tak jest np. W Empiku.

    Polubienie

Dodaj komentarz