Kwiaty cukinii smażone w cieście

Tyle na nie czekałam i nie zawiodłam się. Cukinie w donicach obrodziły mnóstwem kwiatów. Co prawda były same męskie, więc na plon owoców i tak nie miałam co liczyć, no ale bądźmy szczerzy, to nie o nie mi chodziło 😀

męskie kwiaty cukinii, jadalne kwiaty, edible flowers, courgette male flowers,

Ciasto naleśnikowe ukręciłam na mleku kozim, ale można na owsianym, śmietanie, piwie, czy też innym dowolnym płynie. Powinno mieć niezbyt gęstą konsystencję.

Kwiaty można rozchylić i wyciąć pręciki, jeżeli macie w domu wyjątkowe marudy, jeśli nie jesteście grymasni, to nie trzeba. A potem  kwiaty można czymś nadziać: ryżem, twarożkiem, szynką i żółtym serem lub pastą rybną. Można je też usmażyć bez nadziewania. Końcówki płatków trzeba lekko skręcić, kwiaty zanurzyć w cieście i wrzucić na rozgrzany olej. Po usmażeniu odsączyć na papierowym ręczniku.

smażone męskie kwiaty cukinii, jadalne kwiaty, edible flowers, courgette male flowers,

Dodaję do akcji Cukinia 2012 i Kwiatożercy 2012.

Dodaj komentarz